چگونگی ثبت شرکت در عمان

چگونگی ثبت شرکت در عمان

یکی از قطب های تجاری منطقه عمان است که با قوانین مالیاتی بی نظیر خود توانسته است نظرهای تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری در یک کشور خارجی را دارند به خود جلب کند. از آنجایی که از دیرباز تا کنون روابط بین کشور ایران و عمان همواره دوستانه و در کمال آرامش بوده است، ایرانیان زیادی با توجه به شرایط معیشتی و اقتصادی خوب این کشور، متقاضی ثبت شرکت در عمان هستند، لذا ما در این بخش جهت راهنمایی این دسته از افراد، اقدام به تنظیم این محتوا تحت عنوان ثبت شرکت در عمان نموده ایم.

شرایط عمومی عمان

کشور عمان در همسایگی عربستان سعودی، امارات، یمن، تنگه هرمز، دریای عمان و عرب قرار دارد. این کشور به نسبت کوهستانی است و این موضوع موجب شده که به آن بهشت کوه نوردان گویند، زیرا سالانه پذیرای گردشگران فراوانی است. سفر به عمان در فصل خریف علاقه مندان فراوانی در جای جای دنیا دارد. نظام حکومتی در عمان به صورت پادشاهی است که در جهت برقراری رفاه و آرامش در این کشور بسیار می کوشد. از نظر اقتصادی و کیفیت زندگی مردم این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارند و داشتن قدرت خرید بالا، میزان آلودگی و تورم پایین از جمله مهم ترین ویژگی های زندگی در کشور عمان محسوب میشود.

ثبت شرکت در عمان

عزیزانی که قصد ثبت شرکت در عمان را دارند، باید به خوبی به این موضوع واقف باشند که این شهر دارای بنادر مهمی به نام قابوس، دوقم و صلاله است که جهت مقاصد تجاری و وارد و منتقل کردن کالا از آن ها استفاده می شود و به همین دلیل ثبت شرکت در این منطقه های آزاد می تواند بهترین گزینه برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند، باشد.

مهم ترین منبع درآمد کشور عمان از راه صادرات نفتی تأمین می شود، اما علاوه بر آن این کشور بخش عظیمی از درآمد خود را از صادرات غیرنفتی مانند کشاورزی، شیلات، پارچه و فلزات به دست می آورد. با توجه به این تفاسیر کشور عمان یکی از بهترین گزینه ها جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت است که در ادامه با مهم ترین مزایای این کار شما را آشنا خواهیم ساخت.

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت درجه یک (ممتاز) در عمان

اگر قصد ثبت یک شرکت در عمان را دارید، بهترین انتخاب First Grade است که مهم ترین شرایط ثبت آن شامل موارد ذکر شده در قسمت زیر می شود:

  • حداقل سرمایه اولیه ۱۵۰ هزار ریال عمان که از این میزان ۷۰ درصد به عهده شرکای ایرانی و ۳۰ درصد باقی مانده شامل شرکای عمانی می شود.
  • شرکای عمانی نقش کفیل شرکای ایرانی را دارند و به این واسطه می توانند افتتاح حساب را انجام دهند. ( طبق قوانین افراد ایرانی قادر به افتتاح حساب در هیچ کشور خارجی نیستند.)
  • حداقل ۳ نفر شریک ایرانی با سهم ده درصدی و معادل با ۱۵ هزار ریال عمان
  • دریافت کارت بازرگانی

 

شرایط ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

در مناطق آزاد می توانید بدون شریک عمانی یک شرکت به ثبت برسانید به این صورت که ابتدا با سرمایه اولیه ۱۵۰ هزار ریال عمان یک شرکت به ثبت رسانده، یک حساب در کشور عمان به نام آن افتتاح کرده و موضوع فعالیت خود را به مدیر مناطق صنعتی ارائه کنید. پس از بررسی این امر و تأیید آن مجوزهای مورد نیاز جهت فعالیت در این مناطق صادر و زمین مورد نیاز برای پروژه را به مدت ۲۵ سال به شما اجاره داده و تمدید می شود.

مدارک ثبت شرکت در عمان

از جمله مهم ترین مدارک ثبت شرکت در عمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترجمه رسمی مدارک شناسایی به زبان عربی یا انگلیسی
  • گواهی عدم سوپیشینه و سابقه کیفری
  • گردش حساب ۶ ماه آخر حساب بانکی
  • پاسپورت با اعتبار یک ساله
  • عکس سه در چهار رنگی

اخذ کارت بازرگانی در عمان

پس از ثبت شرکت بازرگانی در عمان ( موضوعات صادرات و واردات) باید حتما در جهت اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید تا قادر به انجام فعالیت و وارد و صادر کردن کالا در این کشور باشید. اعتبار این کارت به رتبه شرکت ثبت شده توسط شما بستگی دارد و به طور معمول از یک تا سه سال اعتبار دارد.

نکته: در صورت پایان یافتن زمان اعتبار شما می توانید با شرط فعال بودن شرکت، مجددا این کارت را تمدید کنید.

مزایای ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان برای متقاضیان این کار مزایای فراوانی را به دنبال خواهد داشت که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اخذ تابعیت کشور عمان
  • انجام فعالیت های بازرگانی و صادرات و واردات به واسطه دریافت اقامت کشور عمان
  • دسترسی آسان به تمامی نقاط استراتژیک خلیج فارس و عدن و دریای سرخ و عرب
  • دسترسی به تمامی نقاط جهان به واسطه فرودگاه بین المللی عمان
  • امنیت سرمایه گذاری بسیار بالا
  • استفاده از موقعیت تجاری و اقتصادی بالا به واسطه دریافت تابعیت عمان که یک کشور عضو سازمان تجارت جهانی است.
  • امکان فعالیت تجاری در کشوری که قوانین مالیاتی فوق العاده ای دارد و نرخ مالیات درآمد حاصل از فروش آن عملا صفر است.
  • امکان صادرات و واردات کالا بدون گمرک به کشورهایی مانند امارات، کویت، قطر و عربستان
  • امکان داشتن فعالیت اقتصادی در کشوری که دارای دومین واحد پول با ارزش جهان است، نرخ تورم پایینی دارد، سرانه درآمد آن بسیار بالاست، فساد در کسب و کار در آن به ندرت دیده می شود و نرخ تولیدات ناخالص پایینی دارد.
  • فراهم آوردن امکان مسافرت به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

مزایای ثبت شرکت در عمان

نرخ پایین مالیات در عمان

می توان گفت که بزرگترین مزیت ثبت شرکت در عمان نداشتن قوانین مالیاتی سخت گیرانه است. بر خلاف کشورهای اروپایی و آمریکایی، عمان قوانین مالیاتی بسیار راحتی دارد به طوری که شرکت ها و کارخانه ها در این کشور تنها ۱۲-۱۵ درصد مالیات برای سود خالص خود در یک سال پرداخت می کنند. همچنین به تمامی افراد و کارکنانی که در این کشور فعالیت دارند، مالیاتی تعلق نمی گیرد و مالیات درآمد به دست آمده از فروش در عمان صفر است. ( سود خالص از درآمد سالیانه تا سقف ۲۰ هزار ریال عمان، مشمول معافیت مالیاتی در این کشور می شود.)

نکته: شرکت ها و کارخانه هایی که در حوزه صنعت در کشور عمان فعالیت دارند، ممکن است در ده سال نخست فعالیت خود از پرداخت مالیات معاف باشند.

صادرات و واردات کالا در عمان بدون گمرک

عمان با برخی از کشورهای دنیا دارای قرارداد همکاری است از این رو واردات و صادرات به این کشورها بدون گمرک انجام می شود و این موضوع می تواند مزیت بسیار بزرگی برای متقاضیان ثبت شرکت در عمان باشد. برای انجام این کار یک تبصره و شرط وجود دارد به این شکل که اگر فردی که در عمان شرکت به ثبت رسانده است، بخواهد کالایی را از کشور خود از طریق عمان به کشور دیگری که جزو شورای همکاری با آن است ارسال کند، باید ۷۰ درصد آن کالا را از کشور خود و ۳۰ درصد مابقی را از عمان تأمین نماید و سپس اقدام به صدور آن به کشور مورد نظر خود بدون حق گمرک برای تمامی کالاها نماید. کشورهای عضو شورای همکاری یا GCC شامل کشورهای بحرین، عمان، قطر، کویت، امارات و عربستان می شوند.

بد نیست بدانید در زمینه واردات کالا به عمان هفت کشور مهم از جمله ژاپن، چین، هند، آلمان، آمریکا، کره جنوبی و امارات دارای فعالیت هستند.

واحد پول با ارزش عمان

ریال عمان دومین واحد پول با ارزش در جهان محسوب می شود که ارزشی به اندازه ۲٫۵ برابر دلار آمریکا دارد. این ارزش بسیار بالا از فاکتورهایی مانند عضویت در GCC، پایین بودن نرخ فساد مالی- تولیدات ناخالص و میزان تورم، درآمد بسیار بالا و ذخایر ارزی با ارزش، نشأت می گیرد.

دریافت اقامت درجه ممتاز عمان

شما با ثبت یک شرکت در عمان می توانید برای مدت یک سال اقامت درجه یک را از سوی این کشور دریافت کنید و با فعال نگه داشتن آن هر دو سال این زمان را تمدید کنید. همچنین شما امکان دریافت اقامت برای اعضای خانواده و شرکای خود را خواهید داشت و می توانید امکان تحصیل آن ها را در شعبه های اروپایی مدارس و مراکز عالی در عمان، فراهم سازید.

کشور عمان برای سرمایه گذران خارجی در کشور خود، امکان ایجاد حساب حقیقی و حقوقی را فراهم کرده است و آن ها از این طرق قادر به سفرهای بدون محدودیت به کشورهای عضو GCC و اخذ اقامت اروپا و آمریکا خواهند داشت.

دریافت اقامت درجه ممتاز عمان

سؤالات رایج در زمینه ثبت شرکت در عمان

حقوق کارکنان برای ثبت شرکت در عمان چه میزان است؟

حقوق کارمندان عمانی طبق قوانین حکومتی این کشور بسیار بالا است (حداقل حقوق ۳۲۵ ریال عمان)، اما در رابطه با حقوق کارکنان خارجی هیچ قانونی وجود ندارد و معمولا این مقدار به صورت توافقی تعیین می شود.

آیا قوانین خاصی برای بیمه کارکنان در عمان وجود دارد؟

طبق قوانین کار کشور عمان تمامی کارفرماها باید کارکنان خود را بیمه کنند (این میزان به نوع کار بستگی دارد و حداقل آن ۶۰ ریال عمان است)، اما در رابطه با کارکنان سایر کشورها قوانین خاصی وجود ندارد و این امر معمولا طبق نظر خواست کارفرماها صورت می گیرد.

برای ثبت شرکت در عمان چه قوانین مالی و بانکی وجود دارد؟

جهت ثبت شرکت در عمان باید حتما دارای یک حساب بانکی شخصی و یک حساب بانکی برای کسب و کار شرکت خود باشید تا بتوانید، مبادلات مالی داخل و بین المللی را انجام دهید تا امکان گشایش اعتبار LC و FWIFT برای شما فراهم شود.

آیا امکان ثبت شرکت در عمان بدون شریک عمانی وجود دارد؟

در پاسخ می توان گفت که اگر شما در منطقه آزاد عمان یک شرکت تأسیس کنید، می توانید بدون شریک عمانی در این کشور شرکت به ثبت برسانید.( این مناطق شمال صحار، دوقم، صلاله، المزیونه می شوند.)

سخن پایانی

در آخر پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که جهت مشاوره و دریافت راهنمایی های دقیق در این زمینه و موفق شدن در ثبت یک شرکت در کشور عمان با نازل ترین هزینه ها و در کمترین زمان ممکن به مؤسسات ثبتی معتبر مراجعه کنید. شما می توانید به این واسطه تمامی مراحل ثبت شرکت خود را به درستی پشت سر گذاشته، موفق به دریافت اقامت این کشور شوید، یک حساب بانکی در عمان افتتاح، یک کفیل واجد شرایط و مورد قبول وزیر صنعت عمان انتخاب و به راحتی قرارداد بین خود و شرکای عمانی را منعقد نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن