استعلام برند

روزنامه رسمی ثبت شرکت ها

براساس قانون و مقررات وضع شده توسط جمهوری اسلامی تمامی شرکت ها و مؤسسات تجاری و غیر تجاری در آخرین مرحله از روند قانونی ثبت شرکت، در طول مدت یک ماه آگهی ثبت شرکت خود در روزنامه رسمی کشور به چاپ برساند و ثبت آن را به عموم اطلاع رسانی کنند. باتوجه به این تفاسیر اگر کنجکاو به کسب اطلاعات در رابطه با روزنامه رسمی ثبت شرکت ها هستید، می توانید به مطالعه این محتوا بپردازید.

روزنامه رسمی

روزنامه رسمی به طور مستقیم تحت نظر قوه قضائیه فعالیت دارد که به عنوان یک سند رسمی و دولتی محسوب می شود. این روزنامه در واقع مجله رسمی وزارت دادگستری نیز شناخته می شود و هدف از تشکیل آن، چاپ تمام آگهی های دولتی، احکام وزارت خانه ها، انتخاب و انتصاب افراد در پست های دولتی و همچنین عزل آن ها و… است. یکی از مهم ترین وظیفه های این روزنامه، چاپ و انتشار آگهی های مربوط به ثبت انواع شرکت ها است. به این صورت که هر شرکت پس از ثبت باید آگهی مربوط به آن را در روزنامه رسمی به چاپ برساند و منتشر کند تا بتواند سند تصدیق نامه ثبت خود را دریافت نماید و به صورت قانونی و رسمی فعالیتش را آغاز کند. در واقع از این طریق تأسیس شرکت به اطلاع عموم می رسد و همگان از جزئیات اطلاعات شرکت و موضوع فعالیت آن مطلع می شوند.

وظیفه روزنامه رسمی

  • چاپ و انتشار آگهی های ثبت، انحلال، تغییرات و تمدیدات شرکت های تجاری و غیر تجاری
  • اطلاع رسانی ثبت برند و لگو ( علائم تجاری)
  • اطلاع رسانی در رابطه با ثبت شرکت و تمامی موارد مربوط به آن
  • نشر خلاصه نامه و آگهی ثبت رسمی و حقوقی شرکت های داخلی و خارجی
  • چاپ تمام آگهی های دولتی که توسط سازمان های قضایی ارائه می شوند.

چاپ آگهی ثبت شرکت ها در روزنامه رسمی

همان گونه که در قسمت های بالاتر نیز ذکر شد، طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران برای این که یک شرکت به ثبت رسمی برسد و بتواند کار خود را آغاز کند، باید آگهی ثبت خود را به چاپ برساند. در واقع گام آخر در مراحل ثبت هر نوع شرکت و مؤسسه ای، درج آگهی در این روزنامه بوده که در روند انجام این کار با ذکر نوع و قالب، فعالیت، نام مؤسسان، نام خود شرکت و شروع کار آن، تمامی اطلاعات در معرض دید عموم قرار می گیرد.. آگهی چاپ شده یک سند و مدرک رسمی محسوب شده و علاوه بر الزام ارائه جهت دریافت سند ثبت، برای تمامی امور مربوط به شرکت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این موضوع تمامی تغییرات، تمدیدات و انحلال شرکت نیز باید در روزنامه رسمی چاپ شود که هر یک از این کارها نیز نیازمند ارائه روزنامه رسمی ثبت شرکت هستند.

مزایای چاپ آگهی ثبت شرکت ها در روزنامه رسمی

  • به عنوان یک تبلیغ مؤثر برای شرکت محسوب و باعث آشنایی عموم با فعالیت آن می شود.
  • نمایش نام، موضوع، برند و علائم تجاری شما به سایر رقبا در این زمینه، جهت جلوگیری از به ثبت رسیدن موارد مشابه توسط آن ها ( ثبت رسمی باعث جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان شده و آن ها با رؤیت روزنامه رسمی ثبت به فکر استفاده از آن نام و علامت ها نمی افتند.)
  • چاپ آگهی شرکت شما در یک منبع موثق و معتبر و اطلاع رسانی آن به عموم مردم
  • چاپ کردن تمامی اطلاعیه های مهم مرتبط با شرکت در این روزنامه

نحوه چاپ آگهی ثبت شرکت ها در روزنامه رسمی

از آنجایی که امروزه اکثر کارهای اداری و دولتی از طریق اینترنت و سامانه های الکترونیکی انجام می شود، شما نیز می توانید از طریق مراجعه به سامانه و پورتال رسمی این روزنامه، اقدام به چاپ آگهی ثبت شرکت خود نمایید. به این صورت که تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد و پس از کلیک بر روی دکمه تأیید، آن ها را ثبت کرده که در صورت صحیح بودن مراحل انجام شده، برای شما یک کد رهگیری ارسال می شود.

شما از طریق همان شماره می توانید در جریان روند اجرایی کار باشید ‌و در صورت رؤیت و انجام آن توسط مرجع مذکور، هزینه را از طریق درگاه های الکترونیکی پرداخت کنید. در نهایت پس از ۷ روز کاری، آگهی شما در روزنامه رسمی چاپ می شود که می توانید از طریق مراجعه حضوری یا پست آن را دریافت نمایید.

روزنامه رسمی ثبت شرکت

نکاتی در رابطه با چاپ آگهی ثبت شرکت ها در روزنامه رسمی:

-پس از دریافت آگهی از طرف اداره باید بدون هیچ گونه دخل و تصرفی در مندرجات، آن را برای چاپ به روزنامه رسمی ارائه دهید. در واقع شما حق ویرایش آن را ندارید.

– بلافاصله پس از ثبت رسمی شرکت، آگهی آن به صورت خودکار به روزنامه ارسال و اطلاع رسانی می شود. لذا، تنها راه ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور، وارد نمودن اطلاعات در سامانه آن است.

– درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی، تنها یک بار انجام می شود. لذا، توصیه می کنیم که در وارد کردن اطلاعات نهایت دقت را به خرج دهید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن